Стефан Стояновски e Директор Talent Acquisition в Съдърланд, като отговаря за локациите на компанията в Европа. Оглавява отдела по Подбор като основните му задължения включват стратегическо планиране и организация на цялостния процес по привличане на нови таланти в съответствие с нуждите на компанията. В Съдърланд е от над 5 години, а в тази роля – вече над 2.Съдърланд е световен лидер в трансформацията на бизнес процеси с над 60 офиса в 20 страни в целия свят. Офисът им в България е от стратегическо значение и тук се развива по-голямата част от бизнеса им в Европа. От стъпването си на българския пазар през 2008 г. компанията има повече от 2500 служители, които предоставят обслужване на клиенти от 5 различни индустрии на 19 езика като имат офиси в София, Пловдив, Варна и Бургас.
На първо място най-важна беше бързата реакция и адаптиране към новата ситуация. В рамките на две седмици след началото на пандемията над 90% от колегите бяха успешно мигрирани към новия модел за работа от вкъщи. За служителите ни, които работят от офисите в София, Бургас, Варна и Пловдив, са взети всички мерки за безопасност според новите изисквания. Това се случи без нито минута прекъсване на операциите ни, като същевременно започнахме и трансформация и дигитализация на процесите в компанията. От особена важност беше това да се случи и с процеса по подбор.В момента всяка стъпка от кандидатстването за работа в Съдърланд се провежда онлайн. Интервютата ни са виртуални, кандидатите получават обратна връзка онлайн и въвеждащото обучение, необходимо за започване на работа, се случва от комфорта на дома им. Регулярно организираме и виртуални дни на отворените врати, на които представяме отворените позиции и отговаряме на всеки един въпрос на кандидатите.
Обмисляме да запазим този нов модел на работа от вкъщи за част от служителите ни и след ситуацията. За всички е ясно, че пандемията е на път трайно да промени работните навици на всеки един от нас. В тази връзка, продължаваме да работим усилено за трансформация и адаптиране на системи и процеси в компанията, които да ни позволят да се развиваме в новата нормална среда. От основно значение за нас е ангажираността на служителите ни и дистанционната работа ни позволи да въведем добри практики и в тази насока, които със сигурност ще запазим и в бъдеще.На разположение на всички служители е вътрешна платформа за ангажираност, с която колегите могат да се информират за случващото се с компанията както на местно, така и на глобално ниво. Тя ни помага да поддържаме комуникацията на екипите си и да провеждаме вътрешни кампании и събития – колегите споделят как преминава работният им ден от вкъщи, как се срещат виртуално с колегите си и дори как прекарват свободното си време. На разположение за тях са и разнообразни курсове, уъркшопи и онлайн събития.
Продължаваме да предлагаме разнообразни кариерни възможности за хора, владеещи чужди езици. Независимо от позицията и отговорностите, за нас продължава да е важно хората да са мотивирани, адаптивни и да умеят да работят в екип. За другото се грижим ние, независимо в кой от екипите ни се присъедини новият служител. Предлагаме и позиции за хора, които се стремят към кариера като технически инженери в технологичните ни проекти.
В процес сме на въвеждане на дистанционна обработка на всички видове документи, необходими за стартиране в компанията. Това е решение, което няма аналог в нашата сфера и което ще ни предостави възможността новите служители да се присъединяват към компанията от всяка една точка на България, без да е необходимо дори да идват до наш офис в София, Варна, Бургас или Пловдив. Вярваме, че това решение ще ни даде допълнителна гъвкавост да взаимодействаме с пазара на труда.