In Кариера, Награди, Нинджа, Програма, Топ

Как да създадете привлекателна и приятна работна атмосфера? Как да откриете правилните хора, с нужните знания, умения и отдаденост, да създадете работещ екип, който да задържите и мотивирате? Има толкова много “Как?”, че често HR специалистите се оказват съвременните „super heroes“ във всяка една компания.

Точно тези невероятни HR практики и постижения искаме да отличим в Career Show Awards и да ги сложим във „витрината“ за вдъхновение, за да мотивират всеки, който е изправен пред трудната задача да управлява екипи. Career Show Awards са нашият начин да дадем добрия работодателски пример, така че той да помогне на повече работодатели да бъдат най-добрата версия на себе си.

Всеки работодател има с какво да се похвали – успешни програми за обучение и развитие или за приобщаване на таланти, страхотен тиймбилдинг, иновативни стратегии за подбор, практики за опазване на околната среда, социална отговорност и какво ли още не. Но да представиш този успех в определени брой символи и спрямо определени критерии, така че да впечатли журито може също да бъде голямо предизвикателство.

Затова днес се захващаме със задачата да ви представим 10 изпробвани съвета за добре написана кандидатура. Те ще ви служат за всеки един конкурс, в който участвате.

1. Прочетете внимателно критериите и условията на конкурса

Този съвет може да звучи очевиден, но ще бъдете изненадани колко участници не отделят време да се запознаят с критериите и условията на конкурса, което определено се отразява на самата кандидатура и тяхното представяне. Няма начин да впечатлите журито, ако първо не си напишете домашното, преди да започнете да попълвате формулярите. Критериите са там да ви помогнат и насочат каква информация е нужно – следвайте ги.

2. Придържайте се към кратки и конкретни текстове и не забравяйте ограниченията на символи

Това е като “elevator speech”! Имате 2-3 кратки изречения (ако е elevator speech, са около 30 секунди), за да грабнете вниманието на журито и да се отличите. Разбираме, че е най-вероятно най-трудната част от вашата кандидатура, но ако трябва да дадем един съвет, той е – бъдете кратки и спазвайте ограниченията на символи. Ограничението в символите е там с причина и е фиксирано на база дългогодишния ни опит в сферата на организация на събития и конкурси. Най-вероятно можете да изпишете 100 страници за вашата кандидатура, но журито няма да има времето да ги прочете. Те също имат срок и важната задача да прегледат и оценят всички поверени им кандидатури, затова времето им е ценно.

3. Избягвайте copy-paste

Избягвайте да копирате текстове от сайта ви или маркетинг кампании. Подготвяте този текст за коренно различна аудитория и той има различна цел. Затова кандидатурата ви трябва да е пригодена за нейните цели – накратко, да впечатли и спечели сърцата на журито.

4. Не се страхувайте да посочите какви са били предизвикателствата

Много хора се притесняват да приемат малките грешки или нещата, които са се объркали, мислейки си, че това може да намали шансовете им за победа. Е, в реалния живот не съществуват перфектни неща и журито много добре знае това. Никой проект/събитие не се е реализирал абсолютно гладко и без никакви проблеми и спънки. Важното тук е как сте се справили с тях и това може да отличи кандидатурата ви.

5. Избягвайте жаргонните ПР изказвания

Една кандидатура не трябва просто да казва “Това е най-добрата програма/събитие, която е правена!”. Журито е съставено от хора със сериозен опит и експертиза в различни сфери и имат добър поглед върху различни програми и събития. Неговата роля е да оцени програми/събития/работодатели, които през последната година са се отличили значително. Затова вместо да си губите ограниченото в символи пространство, опитайте се да посочите ключовите предимства и постижения, които ще ви отличат във вашата категория.

6. Прикачете визуални материали

Без значение до колко е развито въображението на журито, визуалните материали със сигурност ще им помогнат да си представят изпълнението на програмата/събитието (разбира се, ако самата кандидатура предполага такива). Имайте предвид, че всички кандидатури, както и оценките и коментарите на журито, ще бъдат публични след обявяване на победителите, затова е важно прикачената информация да бъде възможно да бъде публична.

7. Не пестете детайли

Не искате журито да си мисли “Това е чудесно, иска ми се да имаше повече детайли”. Повярвайте ни, дори и да са любопитни, няма да се обадят, за да попитат за повече, а просто ще наградят кандидатурата, подкрепена по-добре с факти и доказателства.

8. Не бързайте

Не пишете кандидатурата в последния момент. Направите ли го, тя ще е повърхностна и непълна. Шансовете за правописни грешки също се увеличават. Ето защо е най-добре да си оставите поне няколко дни за тази цел. Минимум 2 дни, за да можете да преспите една нощ и на сутринта да погледнете написаното със свежо съзнание.

9. Проверете преди да подадете

Никога не забравяйте да си оставите малко време за проверка. Дори кандидатурата да е чудесно написана, винаги може да има допуснати грешки в правописа и пунктуацията, които могат да отнемат от блясъка й. Още повече, всички копирайтъри и редактори знаят, че проверката е в основата на намирането на точните думи, така че да бъдат изключени напълно излишните елементи. Ако сте преуморени от писане, помолете важ колега да мине през текта. Четири очи виждат много по-добе от 2.

10. Бъдете убедителни

Ще кажете “Лесно е да се каже”. Всъщност, ако следвате следните малки трикове, задачата не е толкова невъзможна:

  • Пишете на български език.
  • Форматирайте: използвайте булети и номерация; подчертавайте важните данни; оставяйте място между абзаците. Ползвайте един шрифт и големина на текста.
  • Опитайте да мислите от гледната точка на журито: кое е важното за тях, за да вземат решение за оценка.
  • Пишете с ентусиазъм. Това винаги придава специална енергия на кандидатурата ви, която журито ще усети и оцени.


А сега, направете така, че журито да иска да ви награди заслужено! Включете се в Career Show Awards 2020 във вашите от над 50 категории, обхващащи целия спектър на човешки ресурси и employer branding.

Искате да ви напомним?

Оставете ни имейл и ще ви пишем седмица преди събитието!  :)