In Изложението, Кариера, Топ

Виктор Фачев оглавява HR отдела на SiteGround. Неговата роля е да ръководи и участва пряко в процесите по подбор и разширяване на екипа. Едно от любимите му неща е да се среща лично с всеки един нов служител на първия му ден за “добре дошъл”.

SiteGround е една от водещите технологични компании и глобални лидери в сферата на уеб хостинг и софтуер услугите в глобален мащаб. На челна позиция в класацията на Най-добрите работодатели в България в IT сферата три поредни години в независимото проучване на международния консултант Аоn. SiteGround е една от трите компании в света, официално препоръчвани от WordPress – софтуерът, който задвижва над 35% от всички сайтове в интернет.

Като водещ международен доставчик на уеб хостинг услуги с бързо разрастваща се клиентска база от цял свят, SiteGround поддържа над 2 000 000 домейна и сървъри в няколко дейта центъра в Европа, Азия, Америка и Австралия. В екипа им в момента работят над 500 служители, а офисите им се намират в София, Пловдив, Стара Загора и Мадрид (Испания).

Историята на SiteGround е доста впечатляваща. Компанията е изцяло българска, създадена през 2004 г. като съвместна идея на четирима приятели от университета. От самото начало, основателите вярват, че грижата за щастието на служителите е една от най-добрите бизнес инвестиции. Днес в ядрото на екипа все още са основната част от хората, започнали да преследват мечтата си заедно преди 16 години – 35% от служителите в екипа са от над 5 години в компанията, а близо 10% – от над 10 години. Въпреки че основната им сфера на дейност е IT секторът, в SiteGround намират развитие и специалисти в сферата на връзки с клиенти, обслужване и техническа поддръжка, маркетинг, уеб дизайн, организиране на събития, счетоводство, финанси и администрация.

Как адаптирахте процесите в компанията си по време на извънредната ситуация?

В SiteGround започнахме с мерките за COVID-19 още през февруари и преминахме към дистанционна работа преди обявяването на извънредно положение в страната. Тъй като личният контакт е важна част от нашата култура, физическата дистанция бе голяма промяна за всички ни (а и офисите ни са страхотни!). Дадохме пълна подкрепа на служителите да създадат удобни работни условия у дома, като всеки можеше да си вземе освен работния лаптоп, голям монитор от офиса, ергономичен работен стол, дори бюро, в някои случаи.
Един от основните бенефити в офисите ни беше собственият ни ресторант и безплатни закуска, обяд и вечеря във всички офиси. За да запазим тази традиция, стартирахме SiteGround Home Meals програма и продължихме да осигуряваме дневни доставки до служителите си в градовете, в които имаме офиси. Организирахме множество инициативи за служителите ни – от онлайн игри (бордови, компютърни и escape rooms) до GetFit предизвикателство с ежеседмични онлайн тренировки с офисния ни инструктор, клубове по интереси и благосъстояние на служителите.

Поддържаме връзката в организацията на всички нива – всеки две седмици съоснователят и изпълнителният директор на компанията организират уебинар за целия екип, на който информират всички за последните развития в компанията, а всяка седмица правим среща с лидерите по екипи, откъдето получаваме обратна връзка, добри практики по и идеи.

Бихте ли продължили да прилагате някои от кризисните решения в нормални условия?

Всички очакваме да се върнем в офисите и да бъдем сред колегите си, защото близката работа едни с други е част от нашето ДНК. Със сигурност пандемията ще остави своя белег върху всички нас и не бих се изненадал, ако служителите започнат да търсят все по-често възможности да работят дистанционно. Защото работата от вкъщи носи и своите позитиви.

Тази и повечето от въведените мерки в екипа ни бяха до голяма степен вече част от пакета ни с допълнителни придобивки още преди така създалата се ситуация. Сега планираме да ги надградим като ги пренесем онлайн и се възползваме повече от възможностите за дистанционно приложение. Инициативите ни за поддържане на екипния дух, активната социализация и общото благополучие се радват на много голям интерес и са от полза за всички, така че продължаваме да ги развиваме.

Ще търсите ли нови умения в хората, които ще наемате оттук нататък? Ако да, какви ще бъдат те?

Квалификациите, уменията и качествата за момента не са променяни. Нашите служители се идентифицират пряко с нашите ценности – грижата един за друг, за клиентите ни и за средата, която ни заобикаля. Това да сме постоянно задвижени от своето любопитство и желанието да оставим положителен отпечатък, обичта към това, което правим всеки ден, заради което и винаги се стремим да постигаме повече от очакваното. Също така използването на високите технологии, за да преодоляваме предизвикателствата и повишаваме стандартите.


Снимка: IT зоната на Career Show 2019

Какво ново покрай SiteGround?

Добрата новина е, че COVID-19 ни направи още по-сплотени, по-добри и успешни. Благодарни сме, че не сме преустановявали подбора на кадри, защото дейността на SiteGround продължи да се развива все така успешно. От една страна пандемията накара голяма част от хората да променят или адаптират бизнеса си като увеличат онлайн присъствието си.

В подкрепа на обществото направихме промоция за своите клиенти, които все още нямат уебсайт. Предоставихме стартиращ хостинг план за период от три месеца на минимална стойност от 0,99 EUR, както и безплатен хостинг за сайтове на инициативи, насочени към борбата с COVID-19. Към момента на това интервю, компанията е дарила над 540 хил. лв. в подкрепа на множество болници и медицински институции в България и Испания. Правим и лични дарения. Наши колеги, заедно със свои близки и доброволци участваха в обща инициатива за изработване на хиляди предпазни шлемове на 3D принтери, които изпратихме на медицински екипи в страната.

SiteGround ще бъдат част от Career Show 2020 на 24 ноември в Арена Армеец. А вие?
Career Show 2020

Не изпускай нищо!

Научи първи за всичко кариерно, което предстои :)