Нашият гост-автор Георги Малчев е управляващ съдружник в агенцията за дигитален маркетинг Xplora. Той комбинира впечатляващ управленски, предприемачески и маркетинг опит. Той е и един от лекторите на сцената, посветена на кариерното развитие по време на Career Show 2019 в зала Арена Армеец. Публикацията е продължение на неговото участие в експото.Както често съм казвал на курсове, които водя, и когато менторствам млади хора - има само един въпрос, който винаги искате да ви зададат на интервю за работа. Представям ви един въпрос, на който винаги да търсите отговора. Два модела, които да ви помогнат да разкъртите с личния ви имидж. Три стъпки, за да го поддържате по време на кризата и да увеличите шансовете си, когато ви избират за член на екип или за бизнес партньор.
Единственият въпрос е този, който вие самите искате да ви зададат, защото знаете, че ще “разкъртите” с отговора и ще постигнете целта си. Той може да е за това как сте увеличили продажбите с цели 108% за 14 месеца. Може да е “Как сте успели да проведете обучение на екип от над 60 души?”. Може да е и “Как сте успели да завършите 3 успешни обучения, докато сте работили по 10 часа на ден?”. Вие знаете най-добре кой е този въпрос! И знаете, че отговорът ще качи значително шансовете ви да бъдете оценени за максималния ви потенциал.
И двата модела представих по време на Career Show 2019. На сцената за кариерно развитие споделих повече по темата „Как да изградим перфектен дигитален имидж за кариерен успех“.“Лъжльото”Първият е простичък и той се илюстрира с филма “Лъжльото” (Liar Liar) - никой не ви вярва, дори да казвате пълната истина. Защото никой не очаква да казвате пълната истина. Особено ако сте заинтересован, както в случая да намерите желаната от вас работа или кариера.Затова и социалните мрежи в момента са толкова популярен начин за “screening” на потенциални кандидати. Сигурно сте чули защо Cambridge Analytica бяха толкова успешни в техните кампании - защото ползват психографски модели по модела OCEAN. Те представиха релевантни послания именно според профила ви, комбиниран с демографски характеристики. В едно от най-добрите обяснения е посочено, че са били необходими за средния потребител следния брой лайкове на съдържание във Facebook:
И така, ако мислите, че никой няма да провери какво сте правили и какво “казват” социалните мрежи за вас - и добро, и лошо. Ако мислите, че няма да се повлияе от това - изгледайте отново филма “Лъжльото”. Каквото и да искате важните за вас хора да си помислят и да направят - те ще отчетат и “социалния” ви профил. А важните за вас хора включват тези, които:
“Кръгчето на комуникациите”Вторият модел е много силен - как се планират бизнес комуникации. Той включва отделните елементи, които трябва да планирате и как те си “взаимодействат”. Открих го, както казах и по време на Career Show, в най-малкия и тънкия учебник от eMBA следването ми в Американския университет - Managerial Business Communications на Mary Munter. През годините го “пипнах” с две ключови допълнения - добавих елемент и допълних как се ползва. И понеже го представям на студентите ми “Реклама” в НБУ - бакалаври и магистри - те вече му казват “Кръгчето на Малчев”. Предлагам ви да го наричате “Кръгчето на комуникациите”.
Ето как изглежда и този модел:
Второ ключово нещо за този модел е, че той никога не работи просто с един ”кръг на комуникациите”. Винаги имате поредица от “кръгове на комуникациите”.Винаги пред вас има опцията да имате:
Така че ако мога да ви дам конкретен съвет за вашето присъствие в социалните мрежи:Започнете със защо и каквоСледете какво правят други хора в социалните мрежи. И си набелязвайте какво искате вие да се вижда от вашите профили и какво не. Обикновено отговорите са доста прости и еднозначни. Просто ви трябва критична маса информация, както и фокус, за да направите важните за вас изводи.Продължете с къде и какРешете какъв е критерият ви за успех - може да е, че сте създавали за пръв път даден тип съдържание, което знаете, че нямате досега, но ще развивате. Може да е, че имате споделяния или други реакции от важни за вас хора. Планирайте да направите най-доброто “Кръгче на комуникацията”. И след това планирайте как ще го надградите. След всяко кръгче ще ви идват нови и нови идеи. И разбира се - ще получавате бърза обратна връзка.Трето - насладете се на резултата и надграждайтеНасладете се на това да “напълните” профилите си в социалните мрежи с правилните сигнали. И се опитайте да устоите на изкушението “да храните” някого, да мрънкате по принцип, да показвате, че сте стресирани. При нужда се върнете на предните две точки. След месец ще сте изградили правилните навици - да виждате полезни и вредни типове съдържание, да засилвате важното и полезното за вас съдържание и да ограничавате другото, да измервате кое колко ви се е получило и защо След няколко месеца ще има толкова много сигнали, които сте искали да дадете.Тогава ще е най-вероятно да ви зададат именно въпросите, които бихте искали. А именно: “Не искаш ли да те препоръчам на ….”, както и “Как успя да поддържаш този фокус през цялото време”, “Разкажи ми повече как увлече екипа си/приятелите си да …”-
Регистрирайте се безплатно за Career Show 2020!