Мила Вълкова е старши мениджър Подбор и работодателска марка в Kaufland България и вече от 3 години е член на екипа на компанията. С колегите ѝ от отдел Подбор придружават служителите в първите им стъпки в компанията. На по-късен етап ги включват и в различни активности, които компанията организира за тяхната удовлетвореност на работното място ?Kaufland България е лидер в сектора на модерната търговия у нас и един от 5-те най-големи работодатели в страната с над 6000 служители в 34 града. Тя определя функцията на екипа ѝ като жизненоважна за компанията, тъй като те захранват екипите с мотивирани нови колеги, които допринасят за развитието на бизнеса им и запазването на лидерското място на българския пазар.
Разпространението на COVID-19 изправи Kaufland България пред сериозни предизвикателства, свързани със здравето и безопасността както на своите над 6000 служители, така и на хилядите ни клиенти, които ежедневно посещават нашите 60 хипермаркета в цялата страна. Като най-големият ритейлър и един от най-големите работодатели в страната, компанията осъзнава отговорността, която носи не само за пряко заетите и клиентите ни, но и за техните семейства.Извънредните ситуации изискват иновативни и нестандартни решения и сме удовлетворени, че в тази трансформация на дейности и процеси, направление Човешки ресурси пое ключова роля – от участие в регулярните срещи, съвместно с топ мениджмънта по темата COVID-19, до бързото реорганизиране и адаптиране на основни процеси, свързани с персонала. В рамките на няколко седмици, бяха адаптирани процесите по подбор на персонал, обучение и развитие, здраве и безопасност и същевременно бяха използвани пълните възможности за дигитализация, които фирмата предлага. Имайки предвид естеството на бизнеса ни, се разбира, че процесите, които бяха адаптирани към ситуацията, са десетки и касаят всички дейности в компанията - от грижата за здравето на служители и клиенти до подсигуряването на перфектното функциониране на веригата на доставки.
Със сигурност има практики и процеси, за които кризата успя да ни убеди, че са работещи и успешни. Например работата от вкъщи. Тази опция е достъпна за онези наши служители, които изпълняват административни дейности. За служителите в нашите магазини от друга страна, тази практика е неприложима, поради естеството на тяхната дейност. И независимо, че home office възможността беше въведена в компанията още преди 2 години, по време на извънредната ситуация значителна част от колегите в административния офис я ползваха. Така успяхме напълно да оценим нейната полза. По време на извънредното положение над 90% от колегите ни в Обслужващ офис работеха от вкъщи, като към днешна дата те продължават да бъдат над 60%.Извънредното положение беше чудесна възможност за преоткриване и на безкрайните и разнообразни опции, които дигитализацията ни предлага. Вярвам, че и занапред все по-често ще бъдем в онлайн среща, в сравнение с когато и да било преди.
Кризата, през която преминахме, беше според мен само още едно доказателство за изключително динамичния свят, в който живеем, в който за да се справяш добре и да бъдеш успешен, следва да бъдеш гъвкав и адаптивен. Не бих казала, че това ще е промяна в изискванията към профила на нашия успешен кандидат, тъй като този ключов критерий при избора ни е залегнал отдавна в компетентностите ни модели. Продължаваме да търсим хора като нас- професионалисти, динамични и гладни за успех.
Снимка:Награждаване на Кауфланд в Career Show Awards 2019
Изключително горди сме с наградите, които получихме на Career Show Awards 2019, а именно за Най-добър работодател в сектор FMCG, както и за Най-добра програма за кариерно развитие. За нас категориите, в които сме отличени за пореден път ни потвърждават, че сме на правилен път в създаването на една добра и успешна среда за развитие на нашите колеги.Съзнаваме ясно отговорността, която имаме като един от най-големите работодатели и Top Employer в страната, да налагаме иновативни и успешни практики в управлението на човешкия капитал и по този начин в духа на здравословна конкуренция всички да създадем един по-добър пазар на труда в страната.
Щастливи сме, че можем да се похвалим със стартирането на първата ни национална собствена линия продукти от изцяло български производители. Марката носи името "Брей!" и стартира с 61 продукта в четири категории: млечни и месни продукти, основни храни и напитки, и тестени изделия. Всички те са дело на 20 български производители от 15 региона в страната. Сред тях има както наши дългогодишни и доверени партньори, така и нови, с които компанията си съдейства за първи път."Брей!" е продължение на стремежа ни да утвърждаваме продуктите с национален вкус и традиционните за българската трапеза рецепти. По този начин искаме да заявим подкрепата си към произведените у нас стоки и да предложим качествени български продукти, които родният потребител цени и търси.Първата ни национална собствена линия "Брей!" е продукт на здрав и усърден труд в рамките на последните 2 години на множество талантливи колеги от различни звена и наши национални производители и сме удовлетворени, че успяхме да създадем линия с богат асортимент и висококачествени традиционни продукти.