In Награди

Разбира се, наградата ви зависи от това, с което кандидатствате, но всички знаем, че начинът, по който представяте кандидатурата си, е от огромно значение. Проектът ви може да е невероятен, но ако е описан недостатъчно добре и ясно, това ще срине всичките му шансове за награда.

От над 15-годишния ни опит в организирането и провеждането на награди в сферата на събитията и работодателската марка събрахме най-важните 10 съвета, за да ви помогнем в изкуството – писане на кандидатура.

1: Прочетете внимателно критериите и се запознайте с формата за попълване

Приемете го, като да си напишете домашното. Може да звучи очевидно, но ще се изненадате колко участници просто “прехвърлят” през критериите и в резултат подават непълни и неясни кандидатури. Така няма да впечатлите журито, затова отделете времето да ги разгледате внимателно. В крайна сметка, те са там, за да ви насочват и помагат.

 

2: Започнете с кратко и ясно описание

Началното описание на кандидатурата е моментът да грабнете вниманието. Използвайте го, за да накарате журито да иска още детайли и да няма търпение да научи повече. Това може би е най-трудната и времеемка част от кандидатурата ви, именно защото е от голямо значение. Отделете ѝ време, защото това ще ви се отблагодари в последствие.

 

3: Избягвайте copy-pasting

Текстовете от сайта ви или предназначени за маркетинг кампаниите ви са чудесни, но тук не ви трябва да впечатлявате “краен потребител”. Аудиторията ви е коренно различна и нея я интересуват конкретни и ясни детайли. Копирането на текстове от различни места в каналите ви по-скоро ще ви загуби символи и време, които можете да вложите в текст повече в целта.

 

4: Не се притеснявайте да обясните какво се е объркало

Много хора се притесняват да споделят за малките грешки или нещата, които са се объркали, защото мислят, че по този начин ще намалят шансовете си за победа. Нека не се залъгваме – постигането на успех е осеяно с грешки и непредвидени моменти, но е важно как сте реагирали на тях. Не се притеснявайте да разкажете за това.

 

5: Избягвайте ПР жаргон

Журито е съставено от професионалисти с много сериозен опит и не се впечатлява от просто “Реализирахме най-невероятната стратегия”. Работата им е да оценят най-добрите измежду всички, затова не губете ограниченото си място във формата за суперлативи, а пишете по същество. Откроете ключовите предимства, постижения и други факти, които ще подкрепят кандидатурата ви.

 

6: Не забравяйте снимките и линковете

Те ще помогнат на журито да визуализира по-добре това, което искате да обясните. Без допълнителни “доказателства” шансовете ви за големия приз намаляват значително. В крайна сметка, камерата не е измислена случайно – променила е света и дори историята, както и особено начина, по който комуникираме в днешно време. Представете си колко голям принос към ентрито ви ще имат снимки и/или видео!

 

7: Не си пестете детайлите

Не оставяйте журито да си мисли “Да, сигурно е прекрасно, но ми липсва информация”. Повярвайте ни, дори и да са любопитни, няма да се обадят за повече такава, затова се постарайте да отговорите на въпросите им още преди да са зададени. Ще наградят кандидатурата, която е най-добре подкрепена с факти и информация.

 

8: Бъдете стегнати и не игнорирайте зададения обем

Обемът е там с причина и е поставен така, че да бъде напълно достатъчен да бъде описано нужното. Разбираме ви – във вълнението си може да изпишете и 100 страници за стратегията, събитието или проекта ви, но ще бъде не само извън критериите на наградите, а и доста ще ядоса журито. Придържайте се към това да е кратко и ясно.

 

9: Направете проверка!

Задължително си оставете време за проверка, която включва не просто правопис и граматика, факти и пр., но и това напълно спазени ли са критериите на наградите. Добрите копирайтъри знаят, че точно редакцията е моментът, в който откривате онази перфектна дума или структура на изречението, за да предадете идеята си. И един съвет – правете проверката по възможност няколко часа или ден, след като сте приключили. Полезно е “да го преспите”.

 

10: Пишете убедително

Да, не е лесно, но ако следвате долните стъпки, значително ще улесните процеса:
Пишете грамотно на български.
Форматирайте текста – използвайте булети, параграфи, откроявайте важната информация.
Мислете от перспективата на журито – каква информация ще е важна за тях, за да вземат решение при оценка.

А сега е време да вдъхновите толкова журито, че да иска да ви даде най-високата си оценка.

Търсите правилното място, където да блеснат добрите ви примери в работодателската сфера? Career Show Awards са точното място. Разгледайте категориите и се включете в онези, които ви пасват до петък, 24 юни.

Искате да ви напомним?

Оставете ни имейл и ще ви пишем седмица преди събитието!  :)