In Изложението, Кариера, Награди

Ако преди 10 години търсенето на квалифицирани кадри се е опирало на това да предложиш добри условия на труд, високо възнаграждение и социални придобивки – днес картината е по-различна. Още по-различна стана и след промените, настъпили през последната една година. Време, в което работодателската марка беше поставена пред нови предизвикателства, които преобърнаха възприемането за работодателя.

Днес търсенето на нови допълнения към екипа се е разширило до цялостна политика, изграждане на авторитет, ценности и усещане. Компаниите се превърнаха в среда, търсеща корпоративно-семейния дух, цялостния професионален и личен комфорт и почва за развитие, носеща позитиви за всички участници. Семеен дух, който буквално влезе в дома на голяма част от екипа, поради широкото навлизане на хоум офиса и инвестицията в баланса работа – личен живот. Именно тук е мястото на employer branding-а, който успява да пренесе цялостния дух на компанията във всяко едно позициониране на бранда.

Какво става обаче, когато обстоятелствата наложат цялостен редизайн на вътрешната и външна политика на работа? Има ли ефективен подход за внедряването на такъв тип промени в корпоративно-семейната среда, изградена от работодателя? Поканихме нашите гост-автори от редизайн студио launchlabs Sofia, за да споделят повече за това как водят партньорите си през времето на business as unusual пресичайки различни гъвкави и дизайн дисциплини.

В подготвяне компаниите да станат истински клиентски ориентирани, да иновират и да са подготвени да работят бързо и щастливо сега и в бъдещето има някои важни етапи в процеса на редизайн. Именно към тях сме открили, че всяка една компания би следвало да пристъпи за да се доближи до метода на работа на гъвкавата организация.

Нов начин на стратегическо планиране

Начинът, по който компаниите подхождат към стратегическото планиране на бизнеса си е най-важният процес в компанията и не рядко най-ригидният. Често остава на заден план дори и при най-гъвкавите организации, а при първата извънредна ситуация заложените цели и измерители вече не са валидни. С помощта на гъвкави и дизайн инструменти и правилно фасилитиране, всички процеси и срещи, свързани с планиране в една компания, могат лесно да се превърнат в стратегически спринтове и стратегическото планиране да стане по-ефективно.

С помощта на гъвкавите инструменти хората могат да генерират идеи, да прототипират, да разказват истории. И най-важното – всички stakeholder-и остават на една страница и процесът води до положителен резултат. Често в спринтовете се създават и нови инструменти за по-нататъшно развитие – в случая – стратегическа пътна карта.

Лидерите играят много важна роля в такива процеси, които са в основата на цялостния бизнес редизайн към повече гъвкавост и иновативност в компаниите. За да бъде една организация гъвкава и иновативна, са ѝ нужни лидери, които са възприели нов начин на управление, основан на доверие, вдъхновение и насърчаване на креативността.

Редизайн на начина, по който работим ежедневно

Повечето от служителите на международните фирми вече работят от вкъщи вече половин година. В началото на кризата беше различно, после стана предизвикателно-интересно, но сякаш за някои не стана истински приятно. Причината за това е, че не са присъщи нагласите да гледаме на извънредните ситуации като възможност да иновираме. Повечето от бизнес средата е настроена за адаптация, а не за холистичен редизайн.

Работата от вкъщи може бъде приятно преживяване както за всеки член на екипа, така и за екипа в цялост. Само тогава тя може да е ефективна и креативна и да осигурява тази гъвкавост, за която всички се борим и като хора и като организации. Затова още в началото на кризата в laucnhlabs Sofia се заехме да редизайнем начина, по който работим онлайн – независимо дали са срещи, обучения, спринтове или мащабни проекти.

Събрахме прозренията си около това как бихме искали да се промени онлайн работата в един плакат “Humanize remote work”. Споделяме го с напомнянето, че неефективните срещи винаги са били дразнител номер едно на работното място. И ако ден прекаран в поредица от такива срещи, е бил повод за безобидни офисни шеги, то ден в неефективни онлайн срещи води до умора, лудост, бяс и черен хумор.

Нови вътрешни нагласи в самата организация

За да поеме по своя личен път на холистичен редизайн, една компания трябва да работи върху нагласите и начините на работа в нея. Защото те са в основата на гъвкавите организации, които не само че по-бързо излизат от кризата, а са по-подготвени за следващата извънредна ситуация.

Гъвкавостта в организациите е свойството им да предусещат изменения в бизнес средата, особено по отношение на клиентските нужди и технологии, и бързо да въвеждат необходимите промени. Ако иновативността е целта на една организация, то изграждането на гъвкавост е пътят към нея, а нагласите и начините на работа са стартовата точка.

За да превърнат иновациите част от една присъща вътрешна динамика по редизайн за всяка една организация, ние в launchlabs Sofia създадохме програма за цялостен бизнес редизайн в компаниите. С нея помагаме на бизнеса да стане истински клиентски ориентиран и адекватно подготвен да работи бързо и щастливо сега и в бъдещето.

Разкажете повече за вътрешната политика на вашата компания – процесите, проектите и ефективните решения, които отличават работодателската ви марка.

Кандидатствайте за водещите награди за най-добър работодател на България
Career Show Awards 2021

Искате да ви напомним?

Оставете ни имейл и ще ви пишем седмица преди събитието!  :)