In Изложението, Кариера, Награди, Топ

Миглена Узунова-Цекова е старши директор “Човешки ресурси” и член на Лидерския екип на А1 България. Работи в сферата на човешките ресурси от 20 години, а към HR екипа на А1 се присъединява през 2002 година. През миналата година бе избрана и за председател на Управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора, в която членува от самото ѝ създаване.

В А1 ангажираността към хората се изразява в цялостната политика за управление на човешките ресурси. Фокусирани са в привличането както на млади таланти, така и на служители с експертиза в различни функционални области – предлагат им професионално развитие и възможности за кариера в рамките на компанията. Оценяват постиженията на колегите си и инвестират непрекъснато в подобряване на работната среда, възможностите за обучения и личностно развитие, социалните придобивки и така важния за всички баланс между личните и служебни ангажименти.

А1 е една от най-модерните технологични компании у нас. Като водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България, А1 дава възможност на близо 5 милиона клиенти в страната да работят, да се информират, да се забавляват. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала. А1 България е част от А1 Group, която оперира в седем държави в Централна и Източна Европа.

Как адаптирахте процесите в компанията си по време на извънредната ситуация?

За нас на първо място беше да се погрижим за здравето и безопасността на служителите. Всички, чиято работа позволява, работят от дома още от обявяването на извънредното положение. Възможността за home office е на разположение в компанията вече от няколко години, но в ситуация като настоящата, предприехме необходимите мерки от нея да се възползват повече от 1600 служители. Колегите от кол центъра, които консултират клиентите онлайн и по телефона, също работиха от домовете си. Разбира се, нашите колеги, които работят в магазините, които отговарят за техническата поддръжка на мрежата и специалистите, които посещават домовете на клиентите, не биха могли да работят дистанционно, затова осигурихме всички необходими предпазни мерки – маски, ръкавици, дезинфектанти и др. В по-голямата част от магазините намалихме работното време и въведохме засилени мерки за хигиена.

А1 е дигитална компания и повечето административни процеси са дигитализирани и се случват дистанционно по принцип. Разполагаме с виртуална частна мрежа (VPN), която ни позволява да достъпваме необходимата ни информация без опасения за сигурността. Заложихме на провеждане срещите си чрез видеоконферентни разговори и мисля, че се справяме доста добре с предизвикателствата, пред които ни постави епидемията. В ситуацията на продължителна социална изолация, предоставихме също и допълнителни възможности на колегите за онлайн обучения по различни теми.

Поддържаме непрекъснат контакт с колегите и във вътрешната социална мрежа – информираме ги за предприетите мерки, за нови проекти, които стартираме и получаваме тяхната обратна връзка. Моето лично убеждение е, че най-добрите и успешни екипи се създават и поддържат, когато хората са съпричастни и работят за една обща цел.

В периода на извънредното положение важна цел за А1 бе да осигури непрекъсваемост на бизнеса. Както споменах в началото, на услугите на А1 за мобилна и интернет свързаност, за телевизионно съдържание, бизнес и дигитални услуги, разчитат голяма част от бизнесите и частните потребители в страната. В кризисна ситуация като настоящата, сплотеният екип е жизненоважен.

Бихте ли продължили да прилагате някои от кризисните решения в нормални условия?

Работата от вкъщи е стандартна опция за голяма част от служителите на А1 и се радвам, че като технологична компания ние сме подготвени да действаме дори и в затруднени условия. Близо половината от служителите бяха home office, но компанията продължи да работи ефективно. Това важи и за колегите от кол центъра, които ежедневно отговарят на клиентски запитвания и помагат с консултации на потребителите – по телефона и онлайн. Като пример мога да посоча, че над 90% от координационните дейности по инсталацията на фиксирани услуги се извършваха чрез home office дежурства. Мисля, че сега, след като повечето колеги реално работят в условията на home office, знаят повече за предимствата да се работи от дома и могат да го прилагат по-често и за в бъдеще.

Нещо, което със сигурност ще запазим и занапред е възможността и удобството на виртуалните обучения, които при нас се ползват много интензивно и с висока степен на удовлетвореност от участниците.

Ще търсите ли нови умения в хората, които ще наемате оттук нататък? Ако да, какви ще бъдат те?

За хората, които търсят развитие в А1, е важно да са принципни, отговорни, креативни, любознателни и лидери по дух. Като компания с разнообразно портфолио, ние предлагаме позиции в различни направления и уменията, които търсим за всяка от тях варират – технически, маркетингови, комуникационни, продажбени, талант за работа с клиенти и доставчици.

За момента настоящата криза не влияе съществено на уменията, които търсим у нашите бъдещи колеги, а по-скоро потвърждава необходимостта от стабилни познания и умения за работа във виртуални екипи, с дигитални платформи – за учене, среща, екипна задача. Важно е да бъдем гъвкави и адаптивни към промените на средата. Според мен водещите принципи на А1 – доверие, екип, динамика и лидерство са валидни както в добри, така и в кризисни времена. Извънредната ситуация още веднъж ни доказва, че екипът е успешен, когато хората се подкрепят, а мотивираните хора, които всеки ден се стараят да стават все по-добри в работата си, са огромна движеща сила.

Вие сте част от победителите в наградите Career Show Awards 2019 – какво ви донесе признанието и оценката на журито?

Наградата, която получихме от Career Show Awards 2019, e атестат за добрата ни работа през годините. Радваме се, че спечелихме точно в категория “Работодател на публиката”, защото това е знак, че усилията ни за изграждането на силен и мотивиран А1 екип са осезаеми – както за служителите, така и за обществеността. Грижата за служителите, ясните и справедливи процеси по оценяване и възнаграждение, възможностите за кариерно развитие и допълнителни обучения ни поставиха и на едно от челните места в класацията за “Най-желания работодател”, според проучване проведено от Социологическа агенция Тренд сред над 1000 български студенти през февруари тази година.

Работодателската марка на А1 ни дава възможност да привличаме най-добрите таланти във всяка сфера. Тези признания за постиженията ни дотук ни носят радост, но и ни ангажират за усилена работа в тази посока и за в бъдеще, за да затвърдим позицията си.

Снимка: Награждаване на А1 България в Career Show Awards 2019

Какво ново покрай А1 България?

Още от самото начало на извънредната ситуация в България в средата на март, А1 стартира кампания за дигитална солидарност, за да помогне на клиентите да се справят по-добре с периода на социална изолация. Компанията предостави над 200 безплатни ТВ канали, 10 000 МВ интернет, минути и МВ на клиентите в роуминг. Допълнително предоставихме и безплатен трафик до платформата с онлайн уроци Уча.се – в подкрепа на родителите на ученици, които се обучават по интернет. За да подпомогнем работещите от дома, осигурихме безплатен достъп до решение за видеоконференции Eyeson.

Колегите организираха също и мащабна дарителска кампания в подкрепа на българските лекари, които се грижат за заболелите от COVID-19 – първо чрез директно дарение на 5 дихателни апарата за УМБАЛ „Александровска“, а след това и чрез дарение на 1 лев за всяка сметка, платена през Моят А1 и 1% от равностойността на транзакциите през А1 Wallet.

Първото голямо дарение от кампанията за дигитална солидарност, свързано с плащания през мобилното приложение Моят А1 и портала Моят А1 на сайта А1.bg, вече събра над 100 000 лева, благодарение на хората, които решиха да останат по домовете си и да платят сметките си онлайн. С тези средства вече са закупени респиратори за три болници в страната – МБАЛ Добрич, МБАЛ Стамен Илиев – Монтана, МБАЛ Силистра.
По този начин А1 стимулира клиентите да се възползват от дигиталните ни канали за самообслужване и да плащат безопасно онлайн, като същевременно помага на медиците да са по-добре подготвени да се грижат за заболелите от коронавирус и други респираторни заболявания.

Мисля, че цялостната социална отговорност на А1 и мащабната кампания за дигитална солидарност във времена на криза, са изключително важни. Това допълнително допринася колегите да се гордеят още повече, че са служители на А1 и да продължават да работят всеотдайно за това да осигуряваме услугите на клиентите и да се развиваме въпреки обстоятелствата.

Сигурна съм, че добрите дела привличат и добри хора. Те ще допринесат за това още нови таланти да се присъединяват към нашия екип.

Не дръжте добрите примери за себе си! Кандидатствайте за Наградите за най-добър работодател
Career Show Awards 2020

Не изпускай нищо!

Научи първи за всичко кариерно, което предстои :)