Ако не си бил на кариерно събитие, ще ти разкажем накратко какво представлява. Залата е пълна с хора, които или предлагат, или търсят работа. В повечето случаи, най-вероятно няма да познаваш никого, а знаем колко некомфортно може да те накара да се чувстваш това. Хубавото е, че на такива събития хората са отворени за нови познанства и контакти, особено представителите на фирмите, които търсят перфектния кандидат за вакантните си позиции.Постоянното “Ами сега какво да кажа?!” в главата ти сигурно е най-голямата ти пречка, особено виждайки други хора колко лесно завързват разговор с непознати хора. Според проучване на Virgin, 85% от хората смятат, че личните срещи и лице-в-лице комуникацията създават по-силни и стабилни бизнес взаимоотношения. Ние бихме твърдили същото и за междуличностните отношения.И така, какво мислиш, можеш ли да оставиш страха на входа на залата и да вземеш максимума от всяко кариерно събитие? За теб събрахме тези 12 съвета:
Да, знаем, че ще е трудно, но е важно да не е постоянно в ръката ти. По време на събитието се предполага, че ще създаваш контакти и ще опознаваш нови хора. Ако докато ползваш телефона си, ти се чувстваш по-малко неловко, другите по-скоро възприемат това, че си толкова зает, че не можеш да отделиш време на друг човек в момента.И така, правило #1 е да не използваш телефона си, освен ако не споделяш контакт с друг човек или не е супер спешно обаждане. Всичко останало може да почака.
Запомни, че ти и всички останали сте на това място по една и съща причина! Започни разговора с въпрос, например, какво мисли за събитието. После се представи накратко и питай своя бъдещ събеседник с какво се занимава. Хората обожават да отговарят на въпроси за себе си, затова имай няколко предварително подготвени в главата си. Не е нужно да се правиш на репортер, просто се “запаси” с няколко въпроса в случай, че разговорът се утежни и те обземе паника.
На кариерно събитие шансът да се заговориш с HR никак не е малък. Постарай се да намериш “обща почва” възможно най-бързо. Моментът е чудесен да говорите за възможностите за развитие на индустрията, дори световни тенденции, или нещо, което би оказало влияние на твоето развитие като специалист и/или това на фирмата, която представлява събеседникът ти.
Понякога е по-лесно да се преструваш на уверен в началото, докато това не стане реално чувство. Нали се сещаш, “Fake it until you make it” (“Преструвай се, докато не успееш”) - клиширано е, но понякога може да е най-добрият ти подход. Не забравяй защо си там - да “чертаеш” кариерния си път, създавайки ценни контакти.
Така, това е много важно! Невероятно лесно е да станеш голямо дрънкало, когато намериш някой, който е отворен да си говорите. Освен ако не се окажете “братя от различни майки”, е супер важно да усещаш кога да оставиш другия да говори. Запомни, че не си там да си “дрънкаш” с някого, докато времето мине, а да вършиш своята работа! Най-важното правило е да не караш някой друг да се чувства некомфортно, само защото ти се чувстваш комфортно.Придържай се към целта си!
Ако наистина се чувстваш толкова неловко, можеш да започнеш с това да се запознаеш с организаторите и да ги поздравиш за хубавото събитие (Да, благодарим! :) ). Същото важи и за лекторите (ако има такава част в програмата) - не се притеснявай да зададеш въпросите си към тях или да ги поздравиш. Това е и чудесна възможност да се представиш, да получиш полезна информация и такава за бъдещи събития, които може да са в интересите ти.И така, докато ти споделим и останалите съвети, можеш да разгледаш сайта ни и да се регистрираш за някое от предстоящите ни супер полезни събития! Те са безплатни за кандидати, но регистрацията е задължителна. Хубавата новина е, че отнема по-малко от минутка! Действай! ;)
П.С. Виж останалите съвети тук.